Anadolu
Hayat Emeklilik, #banaamca-teyzedediler dediler reklam serisiyle
Türkiye'de konvansiyonel reklam anlayışına viral bakış açısıyla bakan markalara
serisine katılmış. Gerek ilgi çekiciliği, gerek akılda kalıcılığı gerekse wom
etkisi potansiyeliyle Anadolu Hayat Emeklilik oldukça başarılı bir kampanyaya
imza atmış.
Son dönemde reklam kampanyası kurcalarken en çok dikkatimi
çeken eksiklik reklamın tümünün iletişim çatısına entegre olamamasıydı.
Reklam filminin vaadini, ses tonunu, ana iletişim mesajını, içgörüsü bir
yerde iletişim çatısı ve slogan ayrı bir yerde duruyordu. Fakat Anadolu Hayat
Emeklilik'in yeni reklam serisi bu kötü bakış açıma son verdi. Reklam
kampanyasını her şeyiyle oldukça beğendim.
Kampanyanın hedef kitlesine demografik olarak 30-35 yaş arası şehirli çalışan kadın ve erkekler diyebiliriz. Bu hedef kitle bazında reklam filminin son derece başarılı bir içgörüye göre şekillendiğini söyleyebilirim. İçgörüyü kabaca tasvir etmek gerekirse “ Yılların nasıl bu kadar çabuk geçtiğini anlayamıyorum. İnsanların tepkileri sonucu yaşlı biri olduğumu hissediyorum.” denilebilir. Bu içgörü doğrultusunda oluşan kurgu oldukça mizahi bir ses tonuyla aktarılmış.
Peki
marka burada nerede devreye giriyor? İçgörüsünü iyi tanımladığı hedef kitleye
hangi vaadi veriyor?
Genelde
emeklilik reklamları yalnızca fonksiyonel fayda üzerine yoğunlaşır. “Para”
satmaya çalıştıkları için de sanırım bunun en doğru yolu olduğunu düşünüyorlar.
Fakat Anadolu Hayat Emeklilik fonksiyonel faydayla beraber hedef kitle için
duygusal bir anlamda yaratmış. Yaşlandıkça korkan, geleceği hakkında endişeleri
artan hedef kitle için reklamdaki mizah, insanın kendi kendine güldürebilme
gibi sıcak duygularla duygusal bir fayda da sağlamış. Hedef kitleye yaşlanırken de
mutlu olabileceğinin vaadini vermiş.
Reklam
filminin oldukça komik olması viral etkisini de oldukça arttırmış. Youtube’da 1
milyon
izlenen video için kullanıcılar kendi içeriklerini de doğurmuş. Filmle ilgili pek çok caps yapılmış, film senaryosunda yeni videolar yapılmış. Kampanya viral etkiyi son derece iyi başarmış. Bunda senaryonun yanı sıra jingle müziğinin de çok önemli bir etkisi olduğunu düşünüyorum.
Güzel iş güzel sonuçlarda doğurur. Anadolu Hayat Emeklilik'in yeni kampanyasının iletişim hedeflerine ulaştığı su götürmez bir gerçek.Umuyorum bu şekilde yaratıcı stratejiye dayanan güzel işleri daha fazla görürüz.
izlenen video için kullanıcılar kendi içeriklerini de doğurmuş. Filmle ilgili pek çok caps yapılmış, film senaryosunda yeni videolar yapılmış. Kampanya viral etkiyi son derece iyi başarmış. Bunda senaryonun yanı sıra jingle müziğinin de çok önemli bir etkisi olduğunu düşünüyorum.
Güzel iş güzel sonuçlarda doğurur. Anadolu Hayat Emeklilik'in yeni kampanyasının iletişim hedeflerine ulaştığı su götürmez bir gerçek.Umuyorum bu şekilde yaratıcı stratejiye dayanan güzel işleri daha fazla görürüz.
Volkan ŞİMŞEK
Sürç-i lisan ettiysek affola
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder