Türkiye otomotiv pazarı, gün geçtikçe tüm
otomotiv segmentlerinde büyüme ve gelişme halindedir. Büyük otomotiv
markalarının birbirleriyle rekabet ettiği bu büyük ve canlı pazarda pek çok
otomobil markası bulunmaktadır. Kia da Türkiye otomotiv pazarında bulunan
markalardan biridir. Ancak pazardaki güçlü markalardan biri değildir. 2012
yılında en çok satan 50 otomobil sıralamasına sadece bir ürününü 19. sıradan
sokmayı başarabilmiştir. Tüm bunları göz önüne aldığımda Kia'nın 'Mi Acaba'
reklam filmini şu şekilde yorumlayabilirim :
Kia, Türkiye'de daha çok satış yapmak, pazar payını artırmak iş hedefi
doğrultusunda marka farkındalığını artırmayı ve tüketicinin algısına
girebilmeyi iletişim hedefi olarak belirlemiş. Bu yüzden reklamda dikkat
çekici markalandırma öğeleri olan
solucan karakterini ve akılda kalıcı bir
müzik kullanmış. Bu müzik eşliğinde solucana, reklamın iletişim hedefiyle
örtüşen 'Mi acaba' sloganını söyletmiş.
Bunun reklamın akılda kalıcılığında etkili bir yöntem olduğunu düşünüyorum.
Reklamda Türk tüketicini çok iyi analiz eden bir içgörü kullanıldığını
düşünüyorum. Türk tüketicileri, araba almadan önce her marka hakkında ayrıntılı
bilgiye sahip olup maddi durumları doğrultusunda en karlı ve en iyi otomobile
sahip olmak istiyorlar. Bu yüzden ince eleyip sık dokuyorlar ve çok kararsız
kalıyorlar. Bu içgörü doğrultusunda reklamın hedef kitlesi 25-40 yaşları
arasında, orta sınıf, araba almayı düşünen ,genellikle erkek, ana akım medya ve
yeni medyayla yakından ilgili ürünü almadan önce ayrıntılı araştırma yapacak ve
ürün seçimi konusunda kararsızlık yaşayacak olan kitledir. Reklamın yaratıcı
fikri ise kararsızlığın sembolü olarak içe düşen kurdu reklamın karakteri
yapmak ve bunu sempatik, ilgi çekici bir şekilde kullanmaktır. Reklam, markanın
herhangi bir ürününün reklamı değil markanın genel reklamı denilebilir. Zaten
iletişim hedefi doğrultusunda sadece bir ürünün reklamını yapmak anlamsız
olurdu. Reklamda çok belirgin bir konumlandırma faaliyeti göremesemde genel
olarak diğer otomobil markalarına göre daha olumlu ürün özellikleri ve fiyat
seçenekleri sahip, kararsızlığa düşünüldüğünde doğru seçim olan bir marka
olarak konumlamış diyebilirim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder