23 Nisan 2013 Salı

Mi acaba ??


     Türkiye otomotiv pazarı, gün geçtikçe tüm otomotiv segmentlerinde büyüme ve gelişme halindedir. Büyük otomotiv markalarının birbirleriyle rekabet ettiği bu büyük ve canlı pazarda pek çok otomobil markası bulunmaktadır. Kia da Türkiye otomotiv pazarında bulunan markalardan biridir. Ancak pazardaki güçlü markalardan biri değildir. 2012 yılında en çok satan 50 otomobil sıralamasına sadece bir ürününü 19. sıradan sokmayı başarabilmiştir. Tüm bunları göz önüne aldığımda Kia'nın 'Mi Acaba' reklam filmini şu şekilde yorumlayabilirim :  Kia, Türkiye'de daha çok satış yapmak, pazar payını artırmak iş hedefi doğrultusunda marka farkındalığını artırmayı ve tüketicinin algısına girebilmeyi iletişim hedefi olarak belirlemiş. Bu yüzden reklamda dikkat çekici  markalandırma öğeleri olan solucan karakterini  ve akılda kalıcı bir müzik kullanmış. Bu müzik eşliğinde solucana, reklamın iletişim hedefiyle örtüşen 'Mi acaba' sloganını  söyletmiş. Bunun reklamın akılda kalıcılığında etkili bir yöntem olduğunu düşünüyorum. Reklamda Türk tüketicini çok iyi analiz eden bir içgörü kullanıldığını düşünüyorum. Türk tüketicileri, araba almadan önce her marka hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olup maddi durumları doğrultusunda en karlı ve en iyi otomobile sahip olmak istiyorlar. Bu yüzden ince eleyip sık dokuyorlar ve çok kararsız kalıyorlar. Bu içgörü doğrultusunda reklamın hedef kitlesi 25-40 yaşları arasında, orta sınıf, araba almayı düşünen ,genellikle erkek, ana akım medya ve yeni medyayla yakından ilgili ürünü almadan önce ayrıntılı araştırma yapacak ve ürün seçimi konusunda kararsızlık yaşayacak olan kitledir. Reklamın yaratıcı fikri ise kararsızlığın sembolü olarak içe düşen kurdu reklamın karakteri yapmak ve bunu sempatik, ilgi çekici bir şekilde kullanmaktır. Reklam, markanın herhangi bir ürününün reklamı değil markanın genel reklamı denilebilir. Zaten iletişim hedefi doğrultusunda sadece bir ürünün reklamını yapmak anlamsız olurdu. Reklamda çok belirgin bir konumlandırma faaliyeti göremesemde genel olarak diğer otomobil markalarına göre daha olumlu ürün özellikleri ve fiyat seçenekleri sahip, kararsızlığa düşünüldüğünde doğru seçim olan bir marka olarak konumlamış diyebilirim. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder