23 Nisan 2013 Salı

İŞ HEDEFİ İLETİŞİM HEDEFİ İLİŞKİSİ- AKBANK




     Ülkemizin önde gelen bankalarından biri olan Akbank’ın, hedef kitlesi bence genellikle yüksek düzey sahibi bireyler ya da kurumlardır. Akbank’ın yeni reklam filmi hedef kitlesine orta gelir sahibi insanları da eklediğinin bir göstergesidir. Türkiye’de bankacılıkla alakası olmayan çok sayıda orta gelir sahibi insan var. Kişisel görüşüm Akbank bu bankacılıkla alakası olmayan orta gelir sahibi insanları kazanmak iş hedefi altında reklam kampanyası oluşturmuş. Bu iş hedefi bankacılıkla alakası olmayan orta gelir sahibi insanları Akbank’ın en doğru tercih olacağına ikna etmeye dönüşmüş. Reklamda bulunan iki karakterden biri iyiyi diğeri kötüyü konumluyor. İyi olan karakter Akbank kullanıcısı olan Kıvanç Tatlıtuğ. Reklam boyunca kötü karaktere yardımcı olmaya, onu sıkıntılarından kurtarmaya çalışan karakteri markayla özleştirmek çok akıllı bir strateji. Verilmek istenen mesaj Akbank size yardımcı olur. Reklamda daha Akbank’ın büyük görkemli yapılarından ziyade daha küçük bir şubesi kullanılmış. Bu da hedef kitlenin orta gelir sahibi kişiler olduğu konusundaki görüşümü güçlendiriyor. Reklamın sonunda iyi karakter, kötü karakteri yine bir sıkıntısından kurtarmak amacıyla ona kırmızı bir mendil veriyor. Kırmızı rengi, Akbank’ın markalandırma öğeleri arasında yer alıyor. Yani yardımsever karakter ona Akbank vasıtasıyla yine yardım ediyor. Reklam, insanları Akbank’ın iyi, yardımsever bir banka olduğuna ve bankacılıkla alakası olmayan insanlar içi en doğru tercih olacağına ikna etmek iletişim hedefi altında çok başarılı bir reklam olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder