Ülkemizin önde
gelen bankalarından biri olan Akbank’ın, hedef kitlesi bence genellikle yüksek
düzey sahibi bireyler ya da kurumlardır. Akbank’ın yeni reklam filmi hedef
kitlesine orta gelir sahibi insanları da eklediğinin bir göstergesidir.
Türkiye’de bankacılıkla alakası olmayan çok sayıda orta gelir sahibi insan var.
Kişisel görüşüm Akbank bu bankacılıkla alakası olmayan orta gelir sahibi
insanları kazanmak iş hedefi altında reklam kampanyası oluşturmuş. Bu iş hedefi
bankacılıkla alakası olmayan orta gelir sahibi insanları Akbank’ın en doğru
tercih olacağına ikna etmeye dönüşmüş. Reklamda bulunan iki karakterden biri
iyiyi diğeri kötüyü konumluyor. İyi olan karakter Akbank kullanıcısı olan
Kıvanç Tatlıtuğ. Reklam boyunca kötü karaktere yardımcı olmaya, onu
sıkıntılarından kurtarmaya çalışan karakteri markayla özleştirmek çok akıllı
bir strateji. Verilmek istenen mesaj Akbank size yardımcı olur. Reklamda daha
Akbank’ın büyük görkemli yapılarından ziyade daha küçük bir şubesi kullanılmış.
Bu da hedef kitlenin orta gelir sahibi kişiler olduğu konusundaki görüşümü
güçlendiriyor. Reklamın sonunda iyi karakter, kötü karakteri yine bir
sıkıntısından kurtarmak amacıyla ona kırmızı bir mendil veriyor. Kırmızı rengi,
Akbank’ın markalandırma öğeleri arasında yer alıyor. Yani yardımsever karakter
ona Akbank vasıtasıyla yine yardım ediyor. Reklam, insanları Akbank’ın iyi,
yardımsever bir banka olduğuna ve bankacılıkla alakası olmayan insanlar içi en
doğru tercih olacağına ikna etmek iletişim hedefi altında çok başarılı bir
reklam olmuştur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder